No chyba sobie jaja robi :)


Cytat:http://www.allegro.pl/show_item.php?item=51503482



Wreszcie jakis ciekawy link nad ktorym mozna sie zadumac... No, bo o co tu
chodzi?

Zacytuje dla nieklikajacych

Allegro › Gry › Komputerowe › PC › Pozostałe
tytuł: GTA San Andreas- link do ściągnięcia całej gry (numer 51503482)  

"NIE WIEM CZY TO TANIO CZY DROGO KTO SIĘ ZGŁOSIŁ WCZEŚNIEJ PŁACI 16 zł To
jest oferta w której się dostaje link by ściągnać orginalną gre ! PIERWSZE
10 osób dostaną do domu dodatki do gry FORMA PŁATNOŚCI JAK WYGRASZ DOJDZIE
NA E-mail NIE PYTAĆ SIĘ PROSZĘ Pytane : czy pobiera się z strony odp . tak
odrzu wyświetla się link do ścągania czy potrzebny jakiś program : odp.
NIE  "

 

Celownik jak w GTA IV

Henryk bardzo ładnie wykonany celownik zazdroszczę ci umiejętności modowania San Andreas bo sam jestem w tym zielony i raczej się tym nie zajmuję i nie zamierzam się tym zajmować w przyszłości wolę pobierać mody i instalować do mojego GTA Oczywiście ocenka 10/10 + piwosz z lodóweczki mojej czyli najlepszy

Wasze Pojazdy : GTA SA

Daję wam wykonany radiowóz LCPD jaki widziałem. Poniżej porównanie tego z IV i tego z SA.
GTA IV

GTA San Andreas

Jeśli wam się podoba - zachęcam do pobierania.
DOWNLOAD
Pliki zamieniamy programem IMG Tool 2.0 lub GTA Parking

Kanały w LS

Prezentuję wam mod, który dodaje do mapy LS kanały. Uważam, że mod idealnie pasuje przy kręceniu niektórych filmów. Jest to wersja beta, a więc mogą być z czasem wprowadzane poprawki. Zachęcam do pobierania.
Instalacja:
1. Robimy backupy plików water.dat i water1.dat, które znajdziemy w folderze GTA San Andreas/data oraz plików LAn.IDE, LAn.IPL, LAn2.IDE i LAn2.IPL, które znajdziemy w folderze GTA San Andreas/data/maps/LA.
2. Z paczki wyciągamy powyżej wymienione pliki i umieszczamy je w folderach z których robiliśmy backupy tych plików.

Poniżej zamieszczam screeny kanałów.


Wejście do kanałów znajduje się gdzieś tutaj ->
Mod można pobrać tutaj DOWNLOAD

 

Fora niezgodne z regulaminem

Cytat:http://forummmfo.jun.pl/ - To forum jest przekazywane innym wlascicielom za pienaidze i tam kiedys byly pornole i mozna bylo u nich GTA SAN ANDREAS sciagnac! Kto wie co jest teraz, bo mam bana u nich



Pornosy są i nadal można pobierać. Teraz już nie GTA tylko Wiedźmina.

Nowy komp... i co mam wybrać ?

Niedługo (tzn. pod koniec lipca) będe dysponował kwotą około 3000PLN i chce kupić kompa (tzn. złożyć kompa z części), ale za bardzo niewiem jakie te części wybrać... Komp na sie nadawać do grania, ma być szybki, żeby np. Far Cry czy GTA San Andreas na nim płynnie chodziło, ale może mi sie zachcieć servera (ale ty tylko, żeby potestować skrypty PHP off-line). Chciałbym, żeby na tym sprzęcie dobrze "czuł" się Win XP Pro + SP2 (już go wcześniej kupiłem, SP2 mam na płycie).
Na kompie mają być jeszcze konta dla moich rodziców, a więc dysk chciałbym w miarę szybki, żeby NTFS mógł być na systemowej (dla SWAP wydziele na FAT16 1GB-ową partycję) i na wszystkich pozostałych, bo niechciałbym, żeby rodzice namieszali w c:windows lub wyłączenie prądu w czasie np. pobierania pliku zrąbało mi cały dysk...

No i mniej więcej takiej konfiguracji będe potrzebował, wystarczy mi 3000zł ?

Jak poprawnie zainstalować multiplayera ?

Po krótce o naszym mały programiku SA:MP v2.2.3 R3

Krok 1.Najpierw pobieramy multiplayer stąd Klik

Krok 2.Instalujemy go (domyślnie) c:/Program Files/Rockstar Games/Gta San Andreas/
(nie musimy tego wpisywać ponieważ instalka multiplayera sama znajduje wasz folder z grą)

Informacje
nr.1 Jest to miejsce gdzie wpisujemy swój nick który bedziemy mieli w grze
nr.2 Tutaj dodajemy IP serwera który będzie potem w zakładce ULUBIONE
Pamiętajcie aby IP zawierało także porty !
(przykładowe)
99.99.99.99:9999
IP:Port
nr.3 Na tej ikonce łączymy się z serwerem
nr.4 Tutaj mamy listę graczy
nr.5 Więcej informacji o serwerze (tzn jaka grawitacja itp.)
nr.6 W tej zakładce mamy listę serwerów (zwykłych)
nr.7 To zakładka ULUBIONE
nr.8 Informacje o serwer (ile graczy,jaki ping,itp.)

To by było na tyle !

[GTA SA] The Extreme - DVD Cover

Nowa Ekstremalna okładka na pudełko GTA San Andreas. Osobiście zostanie przy orginale. Zachęcam do pobierania.



DOWNLOAD

Edycja main.scm w GTA SA - Lekcja nr. 1

Jak wiecie main.scm to jeden z najważniejszych plików w gta, zawiera on misję, skrypty, miejsca samochodów, picku-py broni etc. Otóż w tym poradniku zaprezentuję wam jak postawić broń w dowolne miejsce lub jak postawić samochód w dowolne miejsce Zaczynajmy

1. Download programów

Najpierw potrzebujemy program któremu będziemy mogli edytować main.scm, polecam Sanny Bulider, ważnym programem będzie też Sa Place Manager dzięki któremu pobieramy współrzędne z gta. Wszystkie te programy znajdziemy na google.pl

2. Sanny Bulider

Otwieramy program, klikamy na otwórz, otwieramy plikGrand Theft Auto San Andreas/data/script/main.scm. I czekamy aż sie załaduję (możemy też napisać od nowa aby nie męczyć się z tym bałaganem w orginalnym ale jak nie chcecie stracić reszty no to..)
I już. Upewnij się że w prawym dolnym rogu mamy zaznaczone GTA SA.
UWAGA : NIE PISAĆ DO MNIE ŻE TERAZ NIE DZIAŁA MI GTA SA BO COŚ TAM... ZRÓBCIE BACKUP PLIKU PRZED JEGO EDYCJĄ

- Main & przed main

Sekcja main to najważniejsza sekcja w main.scm. Zawiera ona podstawowe rzeczy. Otóż przedstawie wam podstawową sekcję Main.

Przed main ?

GTA SAN ANDREAS !! ROLEPLAY SERWER !!!ZAPRASZAM !

Dla wszystkich IP na hamachi :)

5.47.160.144:7777

NAZWA SIECI:
Talib Squad
Hasło:
gta

Oraz

192.168.0.59:7777
( tylko dla chętnych z Bieżunia)

Strona serwera niedlugo powstania a na razie prosze o robienie tematów w tym forum :) (nie moglem znalezc slowa:)

Serwer stoi na naprawde dobrym sprzecie
zapraszam wszystkich gorąco
jeżeli gracze będą chcieli moge dla nich chwilowo zmienic RP na DM :)

Dane Map:

Mapa RP to [PL]Godfather[SF]
A DM to Funny Polish Life

UWAGA !! PRZYJMUJE PODANIA NA ADMINOW I LIDEROW !!!

JESCZE RAZ SERDECZNIE ZAPRASZAM

EDIT\ Jeżeli ktos nie wie jak polączyc sie przez hamachi dam któtki poradnik
Hamachi pobieramy z tąd
///KLIK\
następnie postępujemy zgodnie z tym co mówi nam program
gdy hamachi juz dziala
klikamy na ten trójkacik w dolnym prawym rogu okienka
i Dołącz do istniejącej
tam wpisujemy:

Talib Squad

i w okienku hasło:

gta

włączamy SA:MP a i tam wpisujemy
to IP 5.47.160.144:7777
klikamy connect i cieszymy się grą :)

PS.
SA:MP do sciągniecia z tąd
http://talibsquad.laa.pl/viewtopic.php?t=24

W razie problemów moje gg 5313872

GTA IV Cars

Przedstawiam wam samochody, które są konwersją oryginalnych modeli samochodów z GTA IV. Poniżej zamieszczam opis instalacji, screeny i linki do aut.
Instalacja:
1. Otwórz IMG_Tool (Pobierz)
2. Wybierz kolejno Plik-> Otwórz-> GTA San Andreas-> models-> gta3.img
3. Naciśnij klawisz F2 i wpisz nazwę pliku auta (np. comet.dff)
4. Kliknij PPM na wyszukany plik i wybierz opcję ZASTĄP.
5. W oknie, które wyskoczy wyszukaj dany plik i naciśnij OK.
6. Po podmienieniu wszystkich plików danego auta (.dff i .txd) naciskamy na Zadania->Odbuduj Archiwum.
7. Kilka minut czekamy, aż IMG_Tool odbuduje archiwum i naciskamy na X.
Tak wyglądają te auta:
Buffalo

Coquette

Huntley

Sultan RS

Super GT

Infernus

Poniżej linki do aut:
Buffalo
Coquette
Huntley
Sultan RS
Super GT
Infernus
Nie daję w HIDE, bo liczę na waszą uczciwość.
Miłego pobierania.

Gta Sa Real V2 & Back To Reality [PL]



(!!Pobieramy przez BitTorrent lub Ares!!)

Trailer:

Zmienione zostały:
- wszystkie pojazdy
- tekstury wiekszosci budynków
- tekstury dróg
- dobudowana została autostrada

Opis instalacji:
1. Rozpakowac grę
2. Rozpakowac i przeniesc pliki PATCHa do odpowiednich katalogow
3. Ewentualnie wgrac spolszczenie
4. GRAC!



DOWNLOAD
Back To Reality [PL] MOD

Opis:GTA San Andreas: Back To Reality (2007 PC) kolejna modyfikacja gangsterskiego świata znanego z GTA San Andreas, która pozwala wam zobaczyc życie gangstera w bardziej realistyczny sposób, nawet jego INTYMNE aspekty. Dlatego przeznaczona jest dla użytkowników od 16

Możliwości:
Mod dodaje takie możliwości, jak:
- większość miejsc odblokowanych,
- ubytek paliwa; możliwość zatankowania na stacjach,
- włączenie/wyłączenie świateł w samochodzie,
- zabranie/danie broni swojemu homie's,
- zablokowanie/odblokowanie drzwi,
- możliwość podróżowania jako pasażer, wtedy możemy rozkazać jak szybko ma kierowca jechać, i można wtedy strzelać,
- kiedy latamy hydrą możemy się alternatywnie ewakuować

Po instalacji wrzuć pliki z archiwum polonizacja do głównego katalogu przed uruchomieniem gry. Język automatycznie zmieni się na polski. Jak uruchomisz grę przed polonizacją, będzie po hiszpańsku, a z tej pozycji już trudniej zmienić język.

DOWNLOAD

Programy P2P (eMule - eMule Plus) konfiguracja i rodzaj łącz

Możliwośc podglądu pliku w eMule istnieje tylko w momencie gdy plik który jest ściągany ma już swoją pierwszą i ostatnią część ( pliki sa dzielone na kilkanaście części), tak to już działa.
Więc czasem dośc długi czas nie mamy jak sprawdzić czy jest to plik typu "fake" czyli "fałszywy plik" i ściągamy go aż do momentu pobrania pierwszej i ostatniej części np. plik o wadze 700MB czasami można podejrzeć dopiero po pobraniu 500MB a okazuje się, ze to jakiś fake i szkoda 500MB pobierania ;( a wsztystko dlatego, że w eMule częsci są pobierane losowo, tzn. która z części bardziej dostępna to ta się ściąga.
Oczywiście czasami szybko się pobierze perwsza i ostatnia część ale niestety nie zawsze...
Jest opcja "sprawdź fake'a" i tam czasami jest napisane co jest z plikiem, oczywiście warto też sprawdzać komantarze dla pobieranego pliku.
Ludzie sami tworzą fałszywe pliki po to by dostawac więcej "punktów" i co za tym idzie?
Mają np. usostępniony popularny plik (oczywiście fałszywy), tzn. Jest nazwa "GTA San Andreas" i w środku spakowane RAR-em 4 filmy typu porno, no to jest czysta chamówka ale tak się właśnie dzieje.
Ale oni robią takie coś by mieć więcej "punktów" i jak masz więcej punktów to szybciej jesteś wpuszczany do kolejek w pliku który ściągasz, więc masz go szybciej.
Bardzo często ściągałem fake'a ale nie ma na to rady, to będzie zawsze...
I np. mi jest szkoda, bo mam limitowaną neo i jak ściągnę jakiś pliczek 700MB co nie działa, albo jest to film dla ludzi...nie mających własnych fantazji?
Ale cóż...trzeba się z tym pogodzić ale umieć też sprawdzac pliki.
Pozdr.
P.S. Walka z sieciami P2P jest i będzie zawsze, tyle, że ta walka polega na dochodzeniu po IP do ludzi którzy udostępniają pliki których oczywiście nie wolno udostepniac , bo sa w sklepach na sprzewdaż jako, Płyty wykonawców, Filmy, Gry, Programy itp.
Dlatego warto mieć dobrego firewalla, który "zasłoni" nasze IP.
Ale słyszałem, że potrafią tak dojśc, że wręcz wprost do Twojego komputera...
To są takie "łapanki masowe" co jakiś czas i to własnie jest ta walka innaczej nie dadzą rady walczyć.
Chyba, że wprowadzą zakaz używania programów P2P ale to chyba długo albo wcale nie nadejdzie..

Dlaczego nie mogę włączyc ostatnio zainstalowanych gier?

Ja GTA San Andreas nawet nie pobierałem,odrazu kupiłem bo wiedziałem że jest watta swojej ceny.A tak apropo to GTA SA waży 4.7 GB ,a Ty musiałem ściągnąć RIP-a.A ja ściągnąłem normalne wersje.W plikach .cue i rar

Seria gier GTA

GTA 1 - Grand Theft Auto 1
Pierwsza gra z serii Grand Theft Auto. Grając wcielamy się w postać gangstera, który za wszelką cenę próbuje postawić miejscową policję na nogi. Oczywiście mamy do dyspozycji liczne auta, motocykle i inne pojazdy, a przede wszystkim broń. Fabuła dzieje się w 3 miastach (Liberty City, Vice City, San Andreas). Kariera zaczyna się w Liberty City.

Gra daje nam wielką swobodę; postać nie musi za wszelką cenę wykonywać zleceń, które są przepustką do następnych poziomów. Może np. "poznawać" miasto lub "testować" liczne autka i motocykle, które tylko na to czekają.

GTA - Grand Theft Auto 1 pochodzi z 1997 roku i może nie zachwycać grafiką. Rekompensują to inne elementy składające się na całość gry, a zwłaszcza jeden: grywalność!

http://www.instalki.pl/gr...t.php?file=gta1

GTA 2 - Grand Theft Auto 2
Druga część nieprzeciętnej gry jaką jest Grand Theft Auto 2. Gta 2 wydana została w 1999 roku i cieszy się nadal wielką popularnością. Podobnie jak w części pierwszej, manipulujemy postacią, która z krwią , z przemocą oraz z gangsterami spotyka się na każdym kroku.

Co nowego w GTA 2?

- bronie,
- autka (oraz inne pojazdy),
- grafika,
- muzyka,
- postacie (np. kieszonkowcy, złodzieje samochodów),
- jednostki ścigania (SWAT, FBI wojsko),
- gangi (Zaibatsu, Loony, Yakudza, Rendeck, Scientist i inne).

Można powiedzieć i trzeba, że "dwójka" daje znacznie większe możliwości rozgrywki i charakteryzuje się niesamowitą grywalnością. Po tym krótkim opisie zapraszamy zatem do pobierania GTA 2!.

http://www.instalki.pl/gr...t.php?file=gta2

Silnik elektryczno-magnetyczny Kohei Minato

Nie próbujmy oszukać praw fizyki. Nigdy nie da się osiągnać stanu takiego, że uzyskujemy więcej, niż dokładamy - Nawet energetyka jądrowa, gdzie faktycznie energii dostarczamy mniej, niż pobieramy jest logicznie wytłumaczalna i jak uwzględni sie energię wiązań, to nagle okazuje się, że znowu mamy bilans na zero.

To może tak - Ogrzewanie pompą ciepła - rewelacja, mamy sprawność powiedzmy 300%, wszystko pięknie... Ale co z tego, jeśli "drugi koniec" jest zimny jak skurczybyk? I znowu wychodzi na to, że sprawnosć jest mnijesza, niż 100% jak uwzględnimy wszystkie zjawiska.

Swoją droga - gra ktoś w gry komputerowe? Tam czasem fizyka wirtualnej rzeczywistości pokazuje swoją niedoskonalość - najczęściej dla skrajnie dużych sił, ale potrafi i w innych momentach - czy też gdy zachce nam się bawić z ustawieniami fizyki.

Dla przykładu gra GTA: San Andreas - wystarczy ustawić, że dowolny pojazd ma opór powierza chociażby odrobinę ujemny... Czyli taka sprawność ruchu powiedzmy 100,1%. Gdy tylko rozpędzimy sie do znacznej prędkości siły od tego dodatkowego 0,1% zaczynają dramatycznie rosnąć, po chwili są większe, niż siła hamulców, a po dosłownie dodatkowej pól sekundzie przez miasto leci taran, który niczczy wszystko na swej drodze... Nim gra się nie zawiesi, bo wychodzi poza skalę.

To samo mogłoby się stać tutaj - mamy sprawność ponad 100% - bardzo łatwo doprowadzić do stanu krytycznej niestabilności, która zmiotłaby z powierzchni ziemi... a właściwie z przestrzeni całą ziemię. Potem układ słoneczny, potem wszechświat, bo prawa fizyki nie zawieszają się jak gry komputerowe. A wszystko dlatego, bo odkryliśmy nowe źródło energii, które ma ponad 100% sprawności.

Chyba nie muszę pisać, że taki wariant jest nierealny?

[GTA SA] GTA Cursor Version 2

Ładny kursor do systemów o motywie GTA San Andreas. Zapraszam do pobierania.



DOWNLOAD

GTA I

masz dam ci screny żebyś nie pobierał w ciemno



Cytat: kategoria: gry akcji
zręcznościowe
producent: DMA Design
wydawca: Take 2 Interactive
dystrybutor PL: Cenega Poland
data premiery: 27 maja 1998
data wydania PL: 02 września 2001
nośnik: 1CD
Rozsądne wymagania sprzętowe:
Pentium 200 MHz, 64MB RAM.

Cytat: Grand Theft Auto to pierwsza odsłona popularnej i kontrowersyjnej serii gier akcji, w których użytkownicy mogą pozbyć się wszelkich ograniczeń moralnych i prawnych, a następnie jako element wielkiej machiny przestępczej grabić, kraść oraz w razie potrzeby zabijać.

Akcja gry toczy się w trzech wielkich amerykańskich metropoliach: Miami (Vice City), Nowy Jork (Liberty City) oraz San Francisco (San Andreas), gdzie naszym zadaniem jest wykonywanie przeróżnych zadań zlecanych przez mafijnych bossów. Początkowo są to proste misje, kradzieże samochodów, itp. lecz stopniowo w miarę gdy będziemy posiadać zasobniejszy portfel oraz większy prestiż stopień trudności zadań będzie rósł, i tak weźmiemy udział w napadach na banki, w morderstwach oraz innych zuchwałych przestępstwach.

Naszym podstawowym narzędziem pracy jest samochód, to nim poruszamy się po ulicach miast i to dzięki niemu możemy dokonywać szybkich napadów oraz skutecznie wymykać się rozwścieczonym funkcjonariuszom policji. Jest on naszym jedynym prawdziwym przyjacielem dlatego też musimy perfekcyjnie nauczyć się go prowadzić, wchodzić w zakręty z ogromnymi prędkościami, używać hamulca ręcznego oraz wykorzystywać wszystkie jego możliwości.

Grand Theft Auto wykorzystuje trójwymiarową grafikę (akcję obserwujemy z tzw. „lotu ptaka”) oraz pozwala na rozgrywkę w trybie single i multiplayer do czterech graczy równocześnie. Twórcy dali nam niemal nieograniczone możliwości, możemy ukraść, prowadzić i zniszczyć każdy napotkany samochód oraz pobić lub przejechać każdego napotkanego przechodnia, dzięki czemu tytuł ten zyskał ograniczenie – „tylko dla dorosłych graczy”.



Link:

Poradnik do SA:MP

Poradnik do San Andreas Multiplayer

I. Klient multiplayer (SA-MP) *Aktualna wersja SA-MP 0.2.2 RC2

1. Co to jest SA-MP:

Jest to program, który pozwala grać w internecie w GTA:SA
Wymagana pełna wersja gry Gta San Andreas.

2. Skąd go pobrać:

Można go pobrać z downloadu gtasite.pl a dokładniej Stąd

3. Jak zainstalować klient:

Uruchom plik instalacyjny.
Podczas instalacji będzie trzeba zlokalizować katalog z Gta San Andreas.
Poczekaj aż się za instaluje.

4. Jak podłączyć się do gry(serwera):

Najpierw włącz SA-MP klikając ikonkę na pulpicie albo poprzez plik samp.exe znajdujący się w katalogu Gta San Andreas.

Pokaże wam się następujące okno:

Najpierw należy wpisać swój nick w pole Name.

W lewym dolnym rogu masz trzy zakładki:
Favorites Internet Offcial.

Favorites - Jest to twój prywatny zbiór serwerów. Żeby tam dodać serwer kliknij w pomarańczowy guzik Add Server który znajduje się w lewym górnym rogu i wpisz tam adres IP serwera.

Internet - Tu znajdują się wszystkie serwery jakie są aktualnie włączone.

Offcial - Tu jest zbiór serwerów które cieszą się największą popularnością.

Teraz dodaj do Favorites następujące serwery:

217.115.149.222:7777
87.105.250.4:7777
87.230.56.82:7777
87.230.56.82:7766
87.230.56.82:7768
87.230.56.82:7762

Są to serwery serwery gtasite.pl
Przed rozpoczęciem gry na serwerach wyżej wymienionych zapoznaj się najpierw z regulaminem

Po dołączeniu do serwera pokazuje nam się wybór postaci.
Możemy wybrać postać używając strzałek (Lewo-Prawo)
Gdy już znajdziemy postać która nam odpowiada naciskamy Shift.

5. Klawiszologia by Eveneme

F1 - Pomoc
F4 - Zmiana skinu przy najbliższej Śmierci
F5 - Pokazuje Statystyki Połączenia
F6/T - Aktywuje okno czatu
F7 - Pokazuje/Ukrywa czat
F8 - Screenshot (Zapisuje się w katalogu GTA)
F9 - Pokazuje/Ukrywa listę zabójstw i śmierci
tab - Pokazuje Statystyki Graczy (ID, Pingi, Nick)
Page Down/Page Up - Trzymając tab można przewinąć statystyki graczy
Page Down/Page Up - Przewijanie czatu
ESC - Menu gry
Shift - Wybór Skina
Enter - Wejście do Auta jako kierowca
G - Wejście do Auta jako pasażer
H - Drive-Thru (Wymagana broń typu SMG)
Ctrl - Stawiasz Rampę (W Mapach z aktywnymi rampami)
Drive-By (Wymagana broń typu SMG)

6. Komendy:

Podstawowe komendy:

/kill - Popełniasz samobójstwo.
/time - Pokazuje aktualny czas.
/pm ID albo /msg ID - Szept do danego gracza.
/quit albo /q - Wyłącza grę.

Komendy działające na serwerach gtasite.pl N1,N2,N4

/p - Pomoc
/regulamin - Regulamin serwera

Komendy dotyczące konta:

/zarejestruj Hasło - Rejestrujesz swój nick na danym serwerze dzięki temu będą zapisywane twoje statystyki tzn. zabójstwa, zgony, pieniądze w banku.
/zaloguj Hasło - Logujesz się na danym serwerze. Używając hasła wpisanego przy rejestracji. (Zalecane logowanie przed wybraniem postaci).
/setpass Hasło - zmienia hasło twojego konta na nowe.
/sv - Zapisuje stan naszego konta.
/setprot 0-1 - Włącza/Wyłącza konieczność wpisywania hasła

Komendy dotyczące banku:

/bank kwota - wpłaca wybraną kwotę do banku. (musisz być w banku)
/witdraw kwota - wypłaca wybraną kwotę z banku. (musisz być w banku)
/balance - Sprawdza stan konta w banku. (musisz być w banku)
/transact ID kwota - Przelewasz wybraną kwotę na konto danego gracza. (musisz być w banku)

Komendy dotyczące gangu:

/gang create nazwa - Tworzy gang o danej nazwie
/gang invite ID - Zapraszasz danego gracza do gangu.
/gang join ID - Akceptujesz zaproszenie do gangu.
/gang quit - Opuszczasz gang.
/ganginfo ID - Pokazuje członków gangu.
/gangs - Pokazuje listę aktualnie stworzonych gangów.
/gbalance - Sprawdza stan konta bankowego gangu.
/gbank kwota - wpłacasz na konto gangu jakąś kwotę.
/gwithdraw kwota - pobierasz z konta bankowego gangu jakąś kwotę.

Poradnik pochodzi ze strony GTASITE.pl

budowanie scen do gier

Cytat:kto mi rzuci jakims linkiem, albo podpowie jak sie buduje sceny do gier?
I jakim exporterem wyrzucić ta takie coś spod maxa?



sceny do gier robi sie teoretycznie w dowolnym sofcie. podstawa to okreslony
budzet trojkatow jaki mozna przeznaczyc na scene i pojemnosc tekstur. obiekt
do gry charakteryzuje sie wiec tym, ze sklada sie ze scisle okreslonej
liczby trojkatow i scisle okreslonej liczby tekstur. dlatego nazywa sie LOW
POLY ;)

to w jaki sposob dana scena do gry ma byc skonstruowana i jakie sa
ograniczenia, jakie nazewnictwo obiektow, czy obiekty beda laczone czy beda
rozlaczne, czy tekstury beda zwyklymi mapkami diffuse czy dochodza tez
odbicia, cienie (lightmapy lub shadowmapy), specular , normalmapy itd.
zalezy tak naprawde od silnika czyli od programistow i od sprzetu docelowego
gry.
wspolczesne karty grafiki potrafia wyswietlac spore liczby trojkacikow, a do
tego obsluguja bumpy, normalmapy, shadery3.0. zonacza to, ze sceny w grze
moga byc gigantyczne.
przyklad: kiedys model drzewa byl zwyklym PLANE - 2 facey :), ustawiajacym
sie zawsze strona widoczna do obserwatora. potem drzewo to byl prosty walec
z 5 zlozeniami i PLANE odwracajacy sie do obserwatora jako korona drzewa.
potem korona drzewa to byl juz statyczny mesh przecinajacych sie 4 PLANEow -
'X'. w koncu drzewa w grze maja nawet po 1000 FACEow i sie plynnie
wyswietlaja. drzewa sa tez teraz budowane programowo - tzn. generuje je
silnik gry wiec moze generowac nawet poszczegolne liscie.

ale wszystko to zalezy od sztuczek programistycznych. karte i procesor
obciazaja elementy widoczne w scenie przez obserwatora. jesli zrobic las
drzw majacych po 10k faceow kazde to zaden komputer by chyba tego nie
przelknal. dlatego stosuje sie roznego rodzaju sztuczki. sztuczki takie
naleza do programistow. czyli robi sie drzewo w 3 stopniach szczegolowosci.
pierwszy stopien to drzewo majace powiedzmy 20 faceow. drugie takie same,
ale bardziej szczegolowe majace 120 faceow i trzecie takie samo, majace 600
faceow. a zeby bylo weselej mozna zrobic najbardziej szczegolowe, gdzie
liscie generuje juz silnik a nie sa na texie drzewa. i wtedy w silniku takie
drzewo wyswietla sie w zaleznosci od odleglosci od obserwatora. nazywa sie
to LOD - Level Of Detail. przykaldem jego zastosowania jest GTA San Andreas
na przyklad czy GTA Vice City itd. tam widac to imho najlepiej, bo widac
miasto na horyzoncie do ktorego mozna dojechac. widac caly czas te same
budynki, ale naprawde one sie podmieniaja w zaleznosci od odleglosci. czyli
im blizej jest gracz, tym bardziej szczegolowa wersja obiektu jest
wyswietlana. na przykladzie drzew, mozna wyswietlic tak caly las a gra
bedzie chodzila bardzo plynnie.

sztuczek takich jest cala masa, jak chociazby occludery. - scianki wbudowane
w obiekty, ktore okreslaja czy obiekt za scianka bedzie widoczny i ma byc
renderowany czy nie. onacza to ze silnik przelicza to co jest w zasiwegu
wzroku a na okreslenie czy jest czy nie nie traci niepotrzebnie mocy
obliczeniowej. czyli zeby okreslic czy obiekt sterczacy za 200POLYGONOWYM
obiektem silnik musi sprawdzic 200 scianek i ich zaslanialnosc. jesli uzyje
sie occludera - jedna scianka schowana w obiekce - to silnik sprawdzi tylko
czy inny obiekt jest za ta scianka czy nie. wiec jest to sposob na
uproszczenie obliczen. to bylo uzyte w ... hmm .. zapomnialem tytul, ale tam
byla masa gor i lasow, i wolny obszar i gory zaslanialy nastepne gory czy
miasteczka.

oznacza to, ze robiac gry na platformy majace okreslona moc obliczeniowa,
karty grafiki z okreslona liczba RAMu itd. i wiedzac jaki ma sie silnik do
dyspozycji i jakich programistow, okresla sie jakie beda wymagania i
konstrukcja map/poziomow.

czyli moze sie okazac ze poziom moze miec max 50k POLY i 6 tekstur 1024x1024
:) i konstrukcja takiego poziomu bedzie inna niz takiego co ma ograniczenie
do 100k POLY czy 300k POLY czy 1000k POLY.

rozdzielczosc tekstur w grach jest potega dwojki, czyli 32x32px albo 64x64,
128x128, 512x512, 1024x1024, 2048x2048, 1024x512 itd.
tekstury z gry sa rozpakowywane jako bitmapa w karcie graficznej (RAM karty)
wiec sam format zapisu tekstur jako skompresowany jpeg nie ma znaczenia dla
pojemnosci.. przykladowo, tekstura jpeg zajmujaca 500kB w rozdzialce
1024x1024 i tekstura w TGA 1024x1024 zajmujaca 3MB i tak na karcie grafiki
zajmuje tyle samo - cos kolo 4MB :) z tego co pamietam. dlatego w grach
uzywa sie przewaznie tekstur w formatach bez kompresji zeby niepotrzebnie
nie tracic jakosci, a nosniki gier nie potrzebuja juz optymalizacji pod
katem ograniczen nosnika (np. DVD)

zeby uzyskac wysoka jakosc tekstury, np.podloza uzywa sie teraz masek -
blendowanie

liczenie cienia jest mocozerne, wiec zamiast liczys cien w silniku czesto
wypala sie tzw. shadowmapy lub lightmapy. sa to dodatkowe tekstury, ktore
okreslaja (rysuja cien) jak i w ktorych miejscach tekstura ma byc
wyciemniona

tekstury w grze sa wyswietlane w formie mipmap, czyli tekstura 1024x1024 ma
swoje mniejsze wersje 512x512, 256x256, 128x128 ... i dana wersja tekstury
jest wyswietlana w zaleznosci od odleglosci od obserwatora. format DDS
obsluguje mipmapping

przy budowie poziomow do gier, czesto uzywa sie X-Ref ow. czyli robi sie
obiekty LOW POLY a potem doladowuje je do poziomu w maxie, na koncu merguje
ze scena i potem eksportuje jako caly poziom. jest to wersja A ;). czyli
eksport komletnego poziomu zrobionego w jakims sofcie jako jedna calosc

wersja B, to tworzenie plikow z elementami (tez sie eksportuje), tyle ze
glowny poziom jest pusty prawie i silnik sobie w trakcie ladowania poziomu
pobiera te obiekty z tych plikow i ustawia w scenie. dziala to tak jak xrefy
w maxie - wersja poprzednia, tyle ze silnik pobiera obiekty na bierzaco.

na czym polega normalmaping? obiekty w grze jako ze sa low poly, to nie moga
byc zbyt zlozone. mase rzeczy robi sie wiec za pomoca tekstur. zadrapania,
zabrudzenia, kolor, fakture ... itd. ale tekstura tak naprawde po zblizeniu
sie do niej wyglada tragicznie, bo z bliska widac ze jest plaska. dlatego
imituje sie wypuklosci - tak jak bumpmaping w sofcie 3D :). normalmaping to
taki troche odpowiednik mapowania nierownosci, tyle ze pod wzgledem
oswietlania. czyli sciana kamienna - ktora ma teksture diffuse i teksture
bumpa a do tego normalmape, reaguje na zmiany oswietlenia jakby byla meshem
highpoly :). jesli dodac do tego jeszcze specular i reflections to jest jak
prawdziwa, choc naprawde ciagle jest plaskim PLANEm z dwoma faceami.

itd ... itd... itd.. troche sie rozpisalem i pewnie odbieglem znowu od
tematu

reasumujac, sceny do gier, buduje sie w zaleznosci od silnika na jakim gra
bedzie chodzic i sprzetu docelowego - wymagan minimalnych. niektore silniki
obsluguja jedne rzeczy lepiej a inne gorzej a inne za to inne rzeczy ..
zakrecilem sie. eksportuje sie sceny w zaleznosci od wymagan silnika. masa
rzeczy w pliku max jest nieistotna. eksportery wybieraja te potrzebne dla
siebie a reszte odrzucaja. dodatkowo moga sobie optymalizowac obiekty pod
jakims katem itd. wszystko zalezy od silnika i od programistow ktorzy przy
grze pracuja.

pozdrawiam
grzegorz b

Gry za Free

Wybrałem kilka moim zdaniem ciekawszych gier, które przypadły mi do gustu. Recenzje gier pochodzą z serwisu Victory Games

Crimsonland:

Kategoria: Strzelanki
Licencja: Shareware
Data wydania: -
System: Windows
Rozmiar pliku: 7.3 MB
Wydawca: Reflexive

Jesteś zatraceńcem, pozostawionym na nieznanej planecie, pełnej najrozmaitszych stworów. Problem leży w tym, że te stwory mają na ciebie apetyt, ale na szczęście masz odpowiednie środki, by ich od tego zamiaru odwieść. Do dyspozycji masz: karabiny, rakiety, miotacze ognia i inne zabawki, które możesz przetestować na hordach obcych (krew się leje, że aż miło patrzeć). Podczas gry zdobywasz doświadczenie w postaci dodatkowych umiejętności, które ułatwiają eksterminację obcych. Oprawa graficzna i dźwiękowa stoi na przyzwoitym poziomie. Kilka trybów rozgrywki sprawia, że przyciągnie gracza na długo...

LINK WINDOWS

Kal-Online:

Kategoria: RPG
Licencja: Freeware
Data wydania: 2005
System: Windows
Rozmiar pliku: 200.9 MB
Wydawca: INix Soft Co.

Muszę się przyznać, że jeszcze do niedawna, jedynymi grami MMORPG w jakie grałem, były Tibia i MU. Z kilku powodów postanowiłem zmienić ten stan rzeczy i zacząłem rozglądać się za inną grą tego rodzaju. Od pewnego znajomego, który świat rpg dla mas nie tylko dawno zjadł, ale i strawił, dowiedziałem się o Kal-Online, całkowicie darmowej produkcji z Korei Południowej.
Z samego początku zastanowiło mnie jak to możliwe, aby tak ładnie wyglądająca gra była rozpowszechniana za darmo. Zarówno jej stworzenie jak i utrzymanie serwera generuje koszty, a autorzy chyba nie żyją z przyzwyczajenia. Otóż okazało się, że zarobkiem jest sprzedaż wirtualnych przedmiotów za najprawdziwsze pieniądze. Pewnie słyszeliście historię Chińczyka, który porzucił żonę, bo sprzedała wirtualny miecz, który jej wcześniej podarował. Kto wie, czy nie dotyczyło to właśnie Kal-Online.
Grafika faktycznie wygląda jak na screenach. Najlepsze jest to, że nie wymaga nowoczesnego sprzętu. Mój Radeon 9250 we współpracy z 512 MB RAM-u doskonale radził sobie nawet na najwyższych detalach. Niestety, zdarzają się przekłamania - przechodzenie przez kamienie i ściany oraz poruszanie się nad i pod ziemią (na szczęście dotyczy to tylko innych, samemu nie da się obserwować gry z perspektywy kretów czy ptaków). Są to jednak sporadyczne przypadki, bowiem większość akcji rozgrywana jest na otwartych obszarach, a nawet jak już się zdarzają, to można się do nich przyzwyczaić. Dźwięk nie jest raczej najmocniejszą stroną gry, ale to chyba reguła. Słychać jedynie odgłosy walki, które i tak nie zgrywają się za często z akcją, lecz jest to raczej problem z przesyłaniem danych z serwera niż niedoróbek programowych. Niektórym może to przeszkadzać, ale nauczyłem się już grać z wyłączonymi głośnikami.
Rozpoczynając grę, należy zdecydować się na jedną z 3 profesji - wojownik, amazonka i czarodziejka. Nie można zmienić płci, toteż spotkania innych graczy, których imiona nie współgrają z wyglądem zewnętrznym, będą dosyć częste. Od tego wyboru zależy inwestowanie punktów zdobywanych wraz kolejnymi poziomami doświadczenia w cztery współczynniki: siłę, zręczność, inteligencję i żywotność. Gdyby na tym kończyła się możliwość rozwoju, Kal-Online nie zasłużyłby na miano RPG. Dodatkowe punkty przeznaczać można na specjalne zdolności, dzielące się na podstawowe, pasywne i aktywne, których nauczyć się można tylko w określonych miejscach. Pierwsze to np. bieganie, podnoszenie przedmiotów czy odpoczynek, drugie to wrodzone zdolności, np. posługiwanie się łukiem. Ostatnia kategoria określa najciekawsze umiejętności, głównie ofensywne, wymagające do swej destruktywnej mocy dużych zapasów many.
Podczas wędrówki po świecie spotyka się całe rzesze potworów z różnych gatunków. Aby wiedzieć czy ich siła nie jest za duża jak na dotychczas wytrenowaną postać, ich nazwy wyświetlane są różnymi kolorami. Szary, niebieski i zielony to przeciwnicy łatwi do pokonania, żółty przedstawia wrogów o porównywalnej sile. Pomarańczowi, przy odpowiedniej taktyce także są do ubicia, chociaż prezentują wyższy poziom. Za to do innych kolorów, np. fioletowych, nie radzę nawet podchodzić, bo może się to skończyć pojawieniem się w wiosce z punktem startowym. Sposobem na silniejszych jest na przykład grupa. Jeden przyjmuje ciosy, reszta bije ile wlezie. Przy uzyskaniu odpowiedniego poziomu można przyjąć inną strategię - zamiany w zwierzę, w zależności od profesji jest to tygrys, wielki ptak i czarna pantera. Zmienia się wtedy nie tylko wygląd, ale znacznie podnosi swoje współczynniki.
To co w Kal-Online mi się podoba, to ciągłość fabuły. Nie uwidzimy żadnych przestojów, zawsze jest coś do roboty. Kiedy ukończy się jedną misję, od razu rozpoczyna się kolejna. Brakuje tego w innych mmorpg, gdzie część przygody zajmuje szlajanie się po okolicy i zdobywanie doświadczenia tłukąc najrozmaitsze potwory. Nie ma na szczęście pośpiechu i co jakiś czas można odsapnąć, zajmując się jednocześnie zarabianiem pieniędzy. Wystarczy ustalić sprzedawane przedmioty oraz ich ceny i przy pomocy specjalnej umiejętności rozpocząć handel.
To byłoby na tyle z opisu gry. Na pewno samodzielnie wychwyciliście cechy Kal-Online, które uznacie za zalety, pora więc na słabe strony. Mimo wyjścia z fazy beta, wciąż odnosi się wrażenie niedopracowania, szczególnie przy opisie misji - wyrazy dzielone są chaotycznie i utrudniają czytanie. Autorzy mogliby się także pokusić o ładniejszą czcionkę, bo zwykły Arial nie pasuje do stworzonego przez nich klimatu. Kolejną, trochę dziwną sprawą jest bierność pałętających się po okolicy stworów. Jedynie kilka rodzajów jest agresywnych. Pozostałe zdają się nie zwracać uwagi na biegających dokoła poszukiwaczy przygód. Po części dałoby się to zrzucić na ich pokojową naturę, ale takowej nie posiada chyba demon z beczką prochu na plecach? Jednak do wszystkich tych uchybień można się przyzwyczaić i nie zwracać na nie uwagi.
Kal-Online to wspaniała rozrywka dla miłośników masowego RPG. Niektórzy mogą narzekać na małą liczbę współczynników i zdolności, ale INix Soft wciąż pracują nad swym dziełem i systematycznie można pobrać aktualizację. Jednocześnie to dobra alternatywa dla Lineage II, a brak problemów z połączeniem powoduje, że można nigdy nie przestać grać. Jeżeli lubicie orientalne klimaty, koniecznie spróbujcie!

LINK WINDOWS

Counter-Strike 2D

Kategoria: Strzelanki
Licencja: Freeware
Data wydania: 2004
System: Windows
Rozmiar pliku: 5 MB
Wydawca: Unreal Software

Chyba każdy słyszał o takiej grze jak Counter-Strike. Teraz możemy w nią zagrać w 2D! "Aha, przełożyli grę z trzech do dwóch wymiarów, to pewnie jakiś bubel im wyszedł." Nic bardziej mylnego! Gra jest równie wciągająca co jej pierwowzór.
Po jej włączeniu widzimy menu; Net Game, Bot Game, Options i Editor. Jak można więc zauważyć CS2D jest grą głównie przeznaczoną do rozgrywki wieloosobowej. Zawsze można znaleźć kilka serwerów, żeby pograć. Nie znaczy to jednak, że ktoś bez Internetu może o niej zapomnieć. Bot Game to właśnie tryb dla takich osób. Zaraz po włączeniu gry warto przejść do menu Options i zapoznać się z klawiszologią, wybrać swój nick, logo oraz jego kolor. Standardowo w grze jest prawie czterdzieści map, ale przecież w edytorze możemy jeszcze robić własne. Mapy można podzielić na kilka typów: zwykły death match, assault gdzie musimy bezpiecznie doprowadzić VIP-a do pewnego miejsca (na przykład do helikoptera), oraz counter strike, gdzie terroryści zamierzają podłożyć bombę (dla przykładu: chcą wysadzić most). Przed pojedynkiem wybieramy jeszcze tylko ilość botów i zaczynamy! Najpierw musimy zdecydować, czy chcemy być po tej dobrej, czy po złej stronie konfliktu antyterrorystów z terrorystami. Potem wybieramy między angielskim SAS, francuskim GIGN lub w przypadku "tych złych" którymś z terrorystycznych ugrupowań. To jednak ma wpływ tylko na kostium naszej postaci. Na początku dysponujemy małym pistolecikiem, którym większej krzywdy nie da się zrobić. Należy więc, wejść w specjalną strefę, w której można dokonać zakupu broni wyższej rangi. A tego jest naprawdę dużo. Począwszy od pistoletu Desert Eagle poprzez Shotgun M3, karabin snajperski Scout, a skończywszy na ciężkim karabinie maszynowym M249. Wszystkie te bronie istnieją w rzeczywistości co nadaje nieco realizmu. A propos realizmu: myślę, że twórcy gry zapomnieli o kilku smaczkach, takich jak na przykład odrzut przy cięższych broniach. Niby mała rzecz, a cieszy. Oprócz broni możemy nabyć też kilka typów granatów, okulary na podczerwień czy zestaw do rozbrajania bomb. Coś, co mnie zauroczyło w grze to mgła wojny. Polega ona na tym, że nie widzimy co się dzieje za rogiem czy nawet za nami! Dlatego podchodząc do prawdopodobnego miejsca pobytu wroga czasem warto się obejrzeć za siebie. Widoczność ograniczają nam też drzewa, skrzynie, beczki, itp. Niestety, największą wadą gry jest może, nie tyle inteligencja botów, co ich zachowanie. Jakże pasjonująca była by rozgrywka, gdyby polegała na bezszelestnym skradaniu się i cichym eliminowaniu przeciwników. Niestety, komputerowi przeciwnicy biegną niczym Rambo z karabinem w ręce, na oślep, wystawiając się na odstrzał.
Podsumowując: Counter-Strike 2D jest grą bardzo dobrą, lecz niestety nieidealną. Nad jej ściągnięciem jednak nie ma się co zastanawiać!

LINK WINDOWS

Wolfenstein: Enemy Territory

Kategoria: Strzelanki
Licencja: Freeware
Data wydania: 2003
System: Windows i Linux
Rozmiar pliku: 258 MB
Wydawca: Activision

Kiedy dwa lata temu - jeszcze przed premierą Wolfenstein: Enemy Territory - mówiono, że gra będzie darmowa dla podtrzymania pamięci o Return to Castle: Wolfenstein chyba nikt nie sądził, że uda się stworzyć coś ponadczasowego. Gra, która śmiało mogła zostać multiplayerem jakiegoś komercyjnego hitu i to na dodatek spod ręki gigantycznego trio - Splash Damage-id Software-Activision darmowa? Trzeba przyznać, że z reguły firmom pieniążek nie śmierdzi i na pewno nie lubią go inwestować bez zwrotu. A może to jednak było najmądrzejsze, co mogli zrobić? Wszak zbliża się oparte na marce Enemy Territory pełnopłatne Quake Wars...
Wolfenstein: Enemy Territory jest jedną z najpopularniejszych sieciowych strzelanin na świecie, więc na wstępie zaznaczam, że osoby bez stałego dostępu do Internetu mogą o niej zapomnieć. II Wojna Światowa jest najczęściej eksploatowanym okresem historii w grach video, także w te czasy przenosi nas ET. Nie ma się w końcu co dziwić, gdyż bazuje na Wolfensteinie (wg id Hitler zginął z rąk Polaka ;)).
Po pobraniu i instalacji gry wraz z dostępnym patchem przyjdzie pora na skonfigurowanie własnego profilu, warto zezwolić grze na pobieranie danych z serwera, gdyż bardzo często te wymagają od nas jakichś dodatkowych plików dźwiękowych czy map. Czasem niestety doprowadza to do szewskiej pasji - serwery potrafią być wolne, a do ściągnięcia często jest i po kilkanaście megabajtów. Na szczęście jest to zabieg jednorazowy - raz ściągniętych plików nie trzeba pobierać ponownie.
Autorzy udostępnili zaledwie 6 map, ale za to arcyciekawych. Gra nie jest zwykłą strzelaniną (zazwyczaj, gdyż tylko nieliczne serwery skupiają się na trybie Last Man Standing), każda z drużyn, aby osiągnąć sukces, ma do wykonania jakieś zadanie, z którym jednostka sobie nie poradzi - tu wymagana jest interwencja całej drużyny. Na 1 mapie stroną broniącą są Osi, a aż na 5 atakują Alianci. I tak, trzeba np. doprowadzić czołg przed główną bramę fortyfikacji Osi (sterowany automatycznie, gracz może zasiąść jedynie za KM-em). Nie jest to oczywiście takie proste, jako że przeciwnicy lubują się w rozwalaniu naszej stalowej puszki, a i droga usłana różami nie jest - ot, np. brakuje mostu. Z pomocą przychodzą inżynierowie, którzy potrafią skonstruować most czy naprawić uszkodzony czołg. Po dostaniu się do środka należy jeszcze zniszczyć ogrodzenie i jeden z dwóch zbiorników paliwa. Tu zabawa przypomina nieco sytuację z Counter-Strike'a, gdzie terroryści muszą podłożyć i obronić ładunek wybuchowy. Innym przykładem niech będzie sytuacja rodem z Omaha Beach - Alianci po respawnie na plaży muszą jak najszybciej zbudować drewnianą kładkę, po której dostaną się wyżej, a jednocześnie trzeba uważać na strzelających i rzucających na ślepo granty Niemców czających się w bunkrach. Celem misji jest wysadzenie działa znajdującego się w fortyfikacji. Na mapie porozmieszczane są respawn pointy, przejęcie których pozwoli drużynie odradzać się w bardziej korzystnych punktach (na wspomnianej mapie tak naprawdę połową zwycięstwa jest przejęcie punktu w bunkrze). 6 map to niewiele, prawda. Na szczęście gra posiada potężną społeczność, która sama dba o jej rozwój - tak więc map nieoficjalnych (aczkolwiek takich, które są często używane) jest bardzo dużo, a te nierzadko bywają równie dobre jak mapy przygotowane przez twórców.
Warto też wspomnieć o samych klasach. Każda ze stron ma pięć tych samych, jedynie używających innego sprzętu. Żołnierz jest najlepiej przystosowany do walki i może nosić najcięższy sprzęt - bazookę czy miotacz ognia. Medyk zajmuje się uzdrawianiem oraz "łataniem" padniętych kamratów. Najważniejszy na polu walki jest inżynier - to właśnie on potrafi budować mosty czy naprawiać pojazdy. Żołnierz od zadań specjalnych uzupełnia amunicję towarzyszom z drużyny oraz jest w stanie wezwać potężną nawałę artyleryjską. Domeną człowieka od zwiadu jest działanie w pojedynkę - w mundurze żołnierza z armii wroga, demaskuje się dopiero po oddaniu strzału lub jak ktoś strzeli do niego (można poznać patrząc na celownik po namierzeniu).
Kolejną ważną rzeczą jest doświadczenie. Każda z klas dostaje punkty doświadczenia, ale najwięcej za czynności związane z aktualnie graną specjalizacją. Wraz ze wzrostem doświadczenia nasza postać awansuje (zaczynamy jako szeregowy) oraz polepsza swoje umiejętności - np. medyk leczy i "łata" skuteczniej oraz może nieść więcej amunicji. Niektóre serwery zapamiętują ilość zdobytego doświadczenia, dlatego dołączając się ponownie będziemy posiadać zdobytą poprzednio ilość.
Do naszej dyspozycji oddano autentyczne uzbrojenie - np. karabin M1 Thompson, MP40, M1 Bazooka, czy też Stena. Sama gra zaś zbytnio realistyczna nie jest, gdyż jeden strzał w głowę (chyba że grzmotniesz z bazooki ;)) nie zabija. Oczywiście w niczym to nie przeszkadza, gdyż - mówię to z pełną odpowiedzialności - ET to najlepsza gra freeware dostępna na rynku. I jeśli Czasoprzestrzeń dostała u nas 10, to ET powinno zgarnąć 11. Moim zdaniem bije na głowę nawet bardzo popularne (i też darmowe) America's Army. Nie zniechęcajcie się po początkowych niepowodzeniach - dajcie ET szansę, a ta odpłaci Wam z nawiązką. Warto wspomnieć, że większość serwerów chroni Punkbuster uniemożliwiający oszukiwanie.
Gra hula na silniku RtCW i mimo tych lat po prostu NIE WOLNO nam żądać więcej od produkcji darmowej, gdyż jak na taką gra wygląda wspaniale. O implementacji jakiegokolwiek Havoka możecie zapomnieć, ale właściwie, co z tego? Dźwięk jest porządny, jednak same odgłosy broni palnej nadto realistyczne nie są. Wiem, bo miałem styczność. :)
Na co jeszcze czekasz? Zacznij pobierać tę niezwykłą, wspaniałą i mega grywalną grę już teraz, a nie pożałujesz. 10/10! Spocznij, idę dokopać kilku Niemcom.

Uwaga! Link pod przyciskiem "pobierz" odnosi do strony, z której należy pobrać grę, patcha i modyfikację ET_Pro (i dokładnie w takiej kolejności instalować). Jednak, aby tego dokonać należy się najpierw zarejestrować. Rejestracja jest darmowa.

LINK WINDOWS
LINK LINUX

Grand Theft Auto

Kategoria: Strzelanki
Licencja: Freeware
Data wydania: 1997
System: Windows
Rozmiar pliku: 328.5 MB
Wydawca: Rockstar Games

Świat pogrąża się w coraz głębszym kryzysie. W telewizji ciągle słyszymy o korupcji, kolejnych niepotrzebnych komisjach śledczych, wojnach. W niektórych regionach (przykładem może być chociażby Sycylia) władzę utrzymuje mafia, okrutne gangi przestępcze i narkotykowe. O tym opowiada gra Grand Theft Auto. Naszym bohaterem jest początkujący złodziej, który wykonując kolejne misje zlecane mu przez bossów, ma szansę zaistnieć w przestępczym półświatku.
Przęstepczego fachu uczymy się w Nowym Jorku, w dzielnicy Liberty City. Te miasto (jak zresztą wszystkie) dzieli się na dwie części. Tu nasze zadania są czasami banalnie proste, jak np. kradzież samochodu. Stopniowo jednak zadania zlecane nam przez szefów stają się coraz trudniejsze. Po ukończeniu tutoriala przychodzi czas na prawdziwą grę - przed nami San Andreas i Vice City, dwie dzielnice w których walczymy o przetrwanie. Zawsze, aby przejść do następnego miasta bądź jakiejś jego części, potrzebujemy określonej ilości pieniędzy, którą zdobywamy w misjach, strzelaninach. W każdym mieście są zróżnicowane pojazdy, którymi możemy się poruszać.
Oczywiście w grze nie może zabraknąć naszego największego wroga - policji. Przyjadą zawsze, gdy choć trochę narozrabiamy. Kiedy stawimy im opór i zaczniemy uciekać, niestety zwołają oni swoich kompanów - a jeśli w ogóle nie będą mogli dać Ci rady, będą musieli stawiać blokady uzbrojone w karabiny maszynowe, przez które raczej nikt nie przejdzie.
Niestety w grze mamy tylko cztery rodzaje broni; od zwykłego pistoletu, przez karabin maszynowy i miotacz ognia, aż po potężną wyrzutnię rakiet. Najlepsze spluwy bardzo trudno znaleźć, kryją się one w przeróżnych zakamarkach. Autorzy umieścili także różne przedmioty,
jak łapówkę na policję, pozwolenie na broń czy kamizelkę kuloodporną.
Czas na oprawę audiowizualną. Grafika jest czytelna, ale nie jest arcydziełem. U postaci i samochodów widać piksele, także woda wygląda brzydko. Dźwięk brzmi wspaniale, słychać trąbki samochodów, pisk opon, rozmowy przechodniów. Gdy wsiądziemy do samochodu, usłyszymy radio!
Grand Theft Auto jest bardzo dobrą grą. Poza oryginalnym pomysłem, przemawia za nią duża ilość misji do wykonania i...policja Na koniec ostrzeżenie. Grand Theft Auto to gra tylko dla dorosłych. Znana jest ona z brutalności i przemocy. Lepiej nie ściągajmy jej nieletnim...

LINK WINDOWS

Netbus Download 6ac0



----------->>> KLIKNIJ: Netbus Download <<<-----------

----------->>> WEJDZ I POBIERZ: Netbus Download <<<-----------

Polskie menu do noki 5310 download free
Jak zhakowac przez gg
Mercedes program
Lamacz hasel do gg peb
Motorola v235 peb
Crack do nero 7 peb
Photomania pobierz
Pobierz darmowe ramki do zdjec
Cad kuchnie rapidshare
Gdzie sciagnac nba 2003
Ip changer do tibi 8 10
Pobierz fraps
Klucz i login do simtractor
Avast do sciagniecia wersja testowa
Kalkulator hamachi
Infranview free
Pobierz power dvd full
Instrukcja obslugi do multihack m2
Nokia e50 programy stoper
Kaspersky internet security peb
Download czity
Program do pobierania z you tuba
F secure anti virus free
Spolszczenie aimp2
Mapamap blaupunkt download
Sro loader za darmo
Red alert peb pl
Sony ericcson theme editor
Instrukcja obslugi inkscape
Visual c 6 0 express peb pl
Professional home design suite 4 0 pl download
Pobierz tibia darmowo
Badboy v 5 download
Zegar dla windowsa
Nero photoshop viewer essentials pobierz
6288 programy
Synchronize lips tlumaczenie
Gra pekka kana pl do pobrania
Numer seryjny sgp 3
Finereader 9 0 0 882 rapidshare
Program do pisania pobierz
Moda na sukces mp3
Singles 2 spolszczenie pobierz
Instalacja cracka w pro100
Drzewo genealogiczne ii 1 7 serial
Rapidshare automapa do manty
Spolszczenie do the games factory
Rmvbcodec
Trainer do godfather 1 0
Opera download free poland instalki
Photoshop elements czy paint shop
Milionerzy sciagnij za darmo na komorke
Podgladanie kamer program
Pobierz darmowy media player
Program power point demo
Pobierz gta san andreas pelna wersja
Se tool lite
Nokia n95 english translator
Rapidshare pdffactory pro
Spolszczenie norton internet
Pobierz utorrent pl
Twierdza krzyzowiec trainer
Pobierz program do podgladania gg
Naprawa win98
Kodeki rmvb klmcodec pack
Peb partition vista
Wep key psp
Pobierz sa mp r3
Silnik pod ots 7 6 do sciagniecia
Sims nokia 6500 slide download
Wykrywacz ryb 8 2
Microsoft equation 3 0 pobierz
Partition magic 8 0 cd key
Pelna wersja stronghold 1 download
Infranview spolszczenie vista
Multi ip changer 8 1 download pieter 6
Skory do quintessential player 4 11
Odtwarzacz muzyczny do n73 pobierz za darmo
Site pl office professional 2007 keygen
Simtractor 4 pobierz
Klucz cd do twierdza krzyzowiec
Earth 2160 cd crack
Winimage portable
Slownik polsko angielski angielsko polski download
Programy do konwersji zdjec
Serws pak do pobrania
Cc cam pobierz
Translator angielsko polski za darmo
Telewizor w n95

Xx Hdcopy dff
Gta 3 Crack 72fd
Program Avitag 2815
Bot Do Tibi 7 6 5982bc
Motorola Phone Tools Vista f9f2
Sprzedaz Simtractor 025e0
Spolszczenie Do Pro100 4 16 dea302
Tibia Przez Internet 3 Download 9b0
Clipart Koparka cd2f
Numer Seryjny Do Corel Draw Graphics Suite X4 6f727
Arconis Spolszczenie f42d6
Gadu Gadu Na Palmtopa bb2
Pobierz Gre Sim Tractors Za Darmo 717
Traktor 3 Key Download d7c
Program Fraps Downoland Free 0a1
English Translator 1 7 62ae9
Program Fraps Downoland Free 0a1
Dowland Dvd Nagrywanie 2d7d7
Symulator Koparki Eng 2aeb
Gry Koparki c53f
Peb Windows Xp Rapidshare 2eb271
Program Do Nagrywania Gier Full aa53f7
Pobierz Gre Simtractor 2008 cd192d
Pidgin Slownik 8335e
Flock Do Sciagniecia 3feabe
Odpowiednik Microsoft Office Picture Manager 302
Atomic Clock Sync 2 7 0 3 Key 183d
Programy Do Tuningu Wirtualnego 424a8
Photo Brush Peb Pl 64d
Program Do Obrubki Zdiec Donload 702b
Winavi 3 11 a02
pol736eb8f7

Recenzje

Dobra, spróbuję i ja swoich sił w recenzjach, chociaż widzę że to dość słabo opłacalny zawód to jednak spróbuję ;). A zachęcili mnie do tego użytkownicy innego forum kiedy zredagowałem reckę demki Resident Evil 5. I przepraszam że post pod postem, ale uważam że nie ma sensu zakładać oddzielnego tematu, a nikt tu już się tyle czasu nie odzywa...No to zaczynamy!

Recenzja powstała w oparciu o wersję X-Box'ową!

Grand Theft Auto 4

Producent: Rockstar North
Wydawca: Rockstar Games
Dystrybutor PL: Cenega Poland
Gatnek: Przygoda-akcja

Wstępniak
Na pewno wielu z was grało w grę z serii GTA, a już na pewno wszyscy o niej słyszeli. Ludzie na całym świecie zagrywają się w GTA już od 12 lat i każda część przynosi powiew świeżości. Więc czy "czwórka" wprowadza wiele zmian czy zasługuje na miano najlepszej odsłony serii? Najlepiej sprawdzić to samemu, ale tą recenzją postaram wam się nieco bardziej przybliżyć ten tytuł.

Welcome to America

Głównym bohaterem gry jest Niko Bellic, 30 letni Serb i weteran wojenny. Fabuła na początku wydaje się mało skomplikowana, Niko zachęcony mailami od swojego kuzyna Romana przybywa do Liberty City, aby zasmakować "Amerykańskiego snu", o którym tak bajecznie opowiadał mu Roman. Jak się szybko okazuje kuzyn Nika wcale nie ma kilku apartamentowców, nie ma w garażu pięciu sportowych samochodów oraz nie sypia co noc z inną kobietą. Za to ma ledwo utrzymującą się firmę taksówkarską i masę problemów na głowie. Niko nie może się już dłużej przyglądać jak jego ukochany kuzyn popada w ruinę, więc postanawia mu pomóc i tu się zaczyna właściwa fabuła. Nasz Serb dostaje roboty od różnych kontaktów i zyskuje paru sprzymierzeńców, którzy są niezwykle pomocni w tym brudnym i brutalnym mieście. W grze przyjdzie nam spotkać dużo Europejczyków, w tym także Polki! Tak...nie przesłyszeliście się, potrącając przechodniów przyjdzie nam kilka razy usłyszeć tekst "Przepraszam", albo coś bardziej ostrego np. "Co to #%*#@ jest?" Ważnym aspektem gry są dialogi. Świetnie napisane, genialnie dobrani voiceactorzy, nieraz przyjdzie nam się zaśmiać z dobrego żartu Nika, albo wsłuchać się we wrzaski towarzyszące strzelaninie. Nie będę już pisał o dalszej części fabuły, aby nie robić spoilerów, jednakże pozwolę sobie ją tak podsumować. W grze zawartych jest kilka ciekawych zwrotów akcji, także dokonamy kilku wyborów, typu Zabij lub Ocal, albo Zabij tego albo tego, jednakże nie mają one wielkiego wpływu na całokształt fabuły, jedynie ostatni wybór jaki nam przyjdzie dokonać będzie miał większy wpływ na historię, a dokładniej na jej zakończenie. Jeżeli spojrzeć w przeszłość serii to fabuła stoi na wysokim poziomie, jednak gdy spojrzymy na nią nie porównując jej do starszych części to chciałoby się czegoś więcej. Na plus wpływa także idealnie wyliczony czas zabawy. Przejście Story Moda zajęło mi ponad 30h i nie czułem, ani niedosytu, ani przejedzenia. Nie tak jak w przypadku GTA: San Andreas, kiedy zanim będziemy mogli mieć dostęp do ostatnich misji musimy bawić się w podbijanie terytoriów co po pewnym czasie stawało się żenujące i nudne.

That's how we roll bebe!

Przyszła pora na parę słów o gameplay'u i hudzie. Pierwszą ciekawostką jest pojawienie się, całkiem sprawnego, cover systemu, czyli chowania się za ścianami i strzelania zza winkla. Na pewno kilka razy przeciwnicy odbiorą nam sporą ilość życia przez to że Niko przylegnie do nie tej ściany co chcieliśmy, jednak są to sporadyczne wypadki. Ogólnie sprawdza się bardzo skutecznie i...efektownie. Tak, do tej pory pamiętam jak przychodziło mi zapiać z zachwytu kiedy Niko wykonał efektowny ślizg do ściany, a następnie się zza niej wychylając zastrzelił dwóch gangsterów. O czym także warto wspomnieć to na pewno poprawiony system AI wrogów jak i kompanów. Zarówno ci pierwsi jak i drudzy chowają się za przeszkodami i wychylając się tylko na chwilę oddają krótkie serie, które czasem przysporzą nam problemy. Przeciwnicy potrafią nawet uciekać przed granatami, o czym mogliśmy tylko pomarzyć w poprzednich częściach. Ba! Nawet nasi towarzysze nie pchają nam się pod lufę i nie wbiegają prosto na granaty jak to było w przypadku GTA: San Andreas. I godne podziwu jest AI policji, która jest bardzo zacięta i potrafi czasem zablokować uniemożliwiając dalszą ucieczkę. Skoro już o policji mowa to zmianie uległ także system gubienia pościgu. Teraz zwykłe zaszycie się w jakimś zaułku nic nam nie da. Najpierw jesteśmy zmuszeni opuścić teren poszukiwań, który oznaczony jest na radarku migającym na czerwono-niebiesko kółkiem. Oczywiście im większa ilość gwiazdek tym większy teren poszukiwań. Zadanie czasami nie jest takie proste jakby się to wydawało, jeżeli jakiś patrol policji zobaczy nas poza okręgiem to zabawa zaczyna się od nowa, i znowu jesteśmy w centrum koła. Na szczęście zostało zachowane, znane ze starszych części Paint&Spray, ale i tu Rockstar pokusił się o pewną zmianę. Otóż kiedy policja będzie widziała kiedy wjeżdżamy do środka przemalowanie auta nic nie da. Pościgi policyjne są dobrze zbalansowane, nie są zbyt wyzywające, ale także policja czasami da nam w kość, jednak w ciągu gry raczej rzadko przyjdzie nam zaczynać grę spod komisariatu policji, zresztą dużo lepiej dać się zabić bo wtedy nie stracimy swojego arsenału. Dobrą zmianą jest także system prowadzenia samochodu i strzelania jednocześnie. Teraz, aby kogoś ostrzelać, nie musimy jechać z nim lusterko w lusterko. Możemy wystawić łapę przez okno samochodu i zacząć ostrzał zarówno w pojazd przed nami jak i za nami. Zatrzymajmy się jeszcze na chwilę przy pojazdach. Jest ich nieco mniej niż w przypadku GTA: San Andreas, ale...czy to źle? Nie...nie sądzę. W grze nie doświadczymy jazdy wózkiem golfowym, poduszkowcem, gokartem, rowerem czy też nawet lotu samolotem. Zostały nam jedynie samochody, motocykle, motorówki i helikoptery oraz kilka popierdółek typu wózek widłowy czy wózek bagażowy. Moim zdaniem nie pasowałyby tu przede wszystkim samoloty. Teren gry został po prostu zmniejszony i wsiadanie za ster samolotu nie miałoby najmniejszego sensu. Modelu jazdy samochodem, mogłyby pozazdrościć nawet niektóre wyścigówki. Samochodem jeździ się bardzo przyjemnie i szybko zaznajomimy się z systemem ostrego wchodzenia w zakręty. Design samochodów także ładnie się prezentuje. Bez problemu rozpoznamy prawdziwe samochody, ukryte pod wymyślonymi nazwami. Niesamowity jest system zniszczeń samochodów. Czterokołowce rozwalają się niezwykle realistycznie, a wybuchy spowodowane nadmiernymi zniszczeniami pojazdu wyglądają oszałamiająco. Godna podziwu jest fizyka, ciała wrogów padają dość realistycznie, a w jednej misji mamy nawet przyjemność oglądania jak ciało wrogiego snajpera uderza z impetem w samochód zaparkowany kilka naście metrów niżej. Pojazdy także zachowują się bardzo realistycznie. Podczas wykonywania skoków kaskaderskich samochód jest zupełnie bezwładny, miałbym jedynie lekkie zastrzeżenie do latania, a dokładniej lądowania helikopterem. Maszyna potrafi nam czasami zacząć się lekko "ślizgać", przez co trudno jest od precyzyjne lądowanie. Teraz parę słów o hudzie. Hud jak hud...w sumie to nic się nie zmieniło, radarek ciągle jest w lewym dolnym rogu ekranu, broń i poziom poszukiwań w prawym górnym...Zmiany uległy jedynie w przypadku paska życia i godziny. ?ycie teraz zamiast widnieć w prawym górnym rogu ekranu znajduje się na około radarka, pół koła to nasze życie i drugie pół to kamizelka. A co z czasem? Godzinę można odczytać wyjmując telefon. I telefonowi, także poświecimy chwilkę. Z telefonu możemy dzwonić pod różne numery, które można wysłuchać w radiu, znaleźć napisany na jakimś murze, albo na stronie internetowej. Można także wezwać policję, straż pożarną czy ambulance co okaże się użyteczne w kilku misjach. Ale telefon będzie nam potrzebny w innych celach. Głównym zastosowaniem komórki jest kontaktowanie się z kolejnymi pracodawcami. Wchodząc w Menu komórki mamy kilka opcji:
Phonebook- książka telefoniczna gdzie mamy zapisane nr. naszych ziomków, panienek i różnych kontaktów.
Messages- czyli wiadomości. Czasami nasz pracodawca wyśle nam SMS z podziękowaniami za dobrze wykonaną robotę, następnym razem będzie to nasza dziewczyna, która za nami zatęskni i zechce się z nami spotkać.
Organizer- przypomina nam o spotkaniach umówionymi przez internet.
Multiplayer- czyli wejście do gry sieciowej, ale o tem potem.
Options- w opcjach możemy zmieniać dzwonki, które w przypadku lepszego modelu komórki, który zyskamy wraz z biegiem akcji, możemy pobierać z internetu. To samo dotyczy tapet. W opcjach może także wyłączyć telefon, aby nikt do nas nie dzwonił, a przede wszystkim przyjaciele, o nich także później. Wyłączenie telefonu może spowodować zastój w fabule, więc uważajcie kiedy go wyłączacie.
Camera- możemy także cykać fotki. Opcja będzie głównie potrzebna w kilku misjach, ale tak to nic specjalnego.
To już chyba wszystkie zastosowania telefonu. Co najważniejsze cieszy fakt że możemy rozmawiać przez telefon podczas jazdy, nie tak jak w przypadku Vice City i San Andreas, kiedy musieliśmy wysiąść z pojazdu aby odbyć rozmowę. Wkurzające jest jedynie to że podczas rozmowy możemy wysiąść z pojazdu, a na odwrót już niestety nie można. Reasumując telefon jest dobrym i przydatnym gadgetem. Oczywiście oprócz strzelania i przechodzenia kolejnych misji gra oferuje nam także kilka mini gierek. Występują one głównie podczas wypadów z kumplami, gra w bilard, kręgle, darty...gierki są stosunkowo łatwe i chyba takie właśnie było założenie twórców. Poza uprawianiem sportów możemy udać się z kumplami do baru, kabaretu, strip clubu, na przejażdżkę motorówką czy też nawet helikopterem i chyba najatrakcyjniejszy z tych wszystkich, czyli bar. Gra świetnie symuluje człowieka po upiciu się, jednak ten stan trwa znacznie zbyt krótko bo Niko potrafi otrzeźwieć nawet w kilka minut. Warto jest wybijać z ziomkami gdyż po nabiciu odpowiedniego poziomu znajomości, kumple nie odmówią nam pomocy. Teraz skupmy się na tym czego nie ma, ale niekoniecznie być powinno. Jak już wcześniej pisałem Rockstar zrezygnował z wielu środków lokomocji. Obciął także nasz arsenał. W grze znajdziemy jedynie po dwie pukawki z danej kategorii, ale czy to źle? Nie sądzę w San Andreas było dużo zbędnych i bezużytecznych zabawek, albo niektóre bronie się nawet niczym nie różniły. A tu zabrakło mi jedynie znanego z serii Miotacza Ognia (znanego bo występował we wszystkich częściach już od jedynki). Zmniejszony został też plac rozgrywki, niektórych może to dziwić, ale moim zdaniem o dobrze. Może w San Andreas był ogromny teren działania, ale lokacje były niezwykle puste, chociażby pustynia i wieś bo miasta prezentowały się całkiem nieźle. W GTA IV mamy niezwykle ładne miasto, a z lotu ptaka można by było podziwiać je godzinami, o różnych porach dnia. W grze także nie doświadczymy tak rozbudowanego systemu kustomizacji postaci. Tu mamy jedynie wpływ na ubiór Nika, a sklepów wcale nie ma za wiele i ich asortyment także pozostawia wiele do życzenia. Niektórych to nie rusza, ale amatorów tworzenia własnej postaci na pewno zasmuci ten fakt. Brakuje jeszcze kupowania domków i nieruchomości. W późniejszej części gry może nam zabraknąć savepointów, a nieruchomości były po prostu ciekawym patentem, który pasowałby w GTA IV. Na początku może lekko denerwować GPS, który sam wyznacza nam trasę jaką najlepiej jest się udać do waypointa. W starych GTA zostaliśmy przyzwyczajeni do dość prostego układu ulic więc zapamiętanie całego miasta nie stanowiło problemu, w przypadku "czwórki" potrzeba nam wiele czasu aby poznać większość ulic, już o skrótach niewspominając. Podsumowując GTA ciągle bawi i to jeszcze jak (!), co prawda Rockstar zrezygnował z paru patentów co wcale nie było głupim posunięciem, jednak mógł zostawić fryzjera i dać nieco więcej ubrań, aby każdy coś dla siebie znalazł.

Dziewczyno z klubu disco!

GTA zachwyca nas genialnym soundtrackiem już od dawien dawna i nie mogło być inaczej w przypadku GTA IV. Stacji radiowych jest naprawdę sporo i na pewno każdy znajdzie coś dla siebie. Prywatnie uważam że The Beat (rap, hip-hop), MassiveB (reege) i Vladiostock (ruskie radio) rządzą, ale znajdziecie także rock, metal, dance, pop, discopolo, techno, muzykę klasyczną, a nawet latynowską. Dla każdego coś miłego. Jak ktoś ma ochotę się pośmiać można się też wsłuchać w talkshowy, często usłyszymy w radiu jakiś czubków z najróżniejszymi problemami. Soundtrack jest naprawdę świetny i na 100% każdy znajdzie coś dla siebie!

Liberty City w tekturach

W teksturach ma się rozumieć ( ). Czyli tym razem skupimy się na grafice. GTA IV może nie jest killerem pod względem grafiki, ale na pewno nikt nie zarzuci że oprawa wizualna jest brzydka. Zwłaszcza gracje dla Rockstara za czas loadingów i niemal całkowity brak jakichkolwiek zwolnień w animacji. Gra doczytuje się bardzo płynnie i że tak powiem "w biegu", czyli nie ma loadingów pomiędzy wyspami jak w przypadku GTA 3 czy Vice City, jednak to nie nowość bo uniknięto już tego w San Andreas. Zdarzyło mi się kilka razy że podczas lotu helikopterem tekstury nie zdążyły się doczytać, ale były to sporadyczne wypadki. Ogólnie grafika w GTA IV wzbudza podziw i jest na czym oko zawiesić, zwłaszcza podczas długich lotów helikopterem.

Czy ta gra ma w ogóle jakieś wady?

Niestety żadna gra nie jest całkowicie pozbawiona wad i GTA IV nie jest wyjątkiem. Może nie znajdziemy w grze wielu widocznych bugów, ale jednak jakieś wady ma. Przede wszystkim irytujący znajomi. Czasem potrafią zadzwonić do nas kilka razy w przeciągu 3 min...po pewnym czasie mamy ich po prostu dość i zaczynamy wyłączać telefon, albo odrzucać ich połączenia, ale czasami nie mamy pewności czy kumpel dzwoni aby zaprosić nas do strip clubu czy też może ma dla nas jakieś ciekawe info. Na szczęście jest prosty sposób aby zapobiec utracie sympatii naszych przyjaciół. Po prostu zgadzamy się na wypad i następnie dzwonimy do ziomka, aby odwołać spotkanie. Czasami wkurzało mnie AI moich kompanów, co prawda rzadko się to zdarzało, ale miałem przypadek kiedy zawaliłem misję dwa razy z rzędu bo najpierw mój towarzysz nie chciał wskoczyć na motor, a drugi raz potknął się (chyba o własne nogi) i zanim wstał cel zdążył już mi uciec. Momentami nawala także świetna fizyka pojazdów, np. rozpędzony najechałem na krawężnik, a mój samochód zaliczył dachowanie. Jako wadę gry mogę też zaliczyć to że niektóre misje się powtarzają i w pewnym momencie chcielibyśmy wreszcie zasmakować czegoś więcej niż pościg, albo zwykła strzelanina. Jednak ilość plusów niemal całkowicie przyćmiewa dość niewielką liczbę skromnych wad.

Wpadłem w sieć...pająka?

Gra Online bo na niej się teraz skupimy, jest bardzo miłym dodatkiem do gry. Rockstar jakimś cudem prawie całkowicie uniknął lagów i rzadko nam przyjdzie krzyczeć do headsetu "f***** lags!" Ogólnie trybów rozgrywki jest sporo i są całkiem interesujące. Do wyboru mamy:
Deathmatch- klasyka...bez żadnych udziwnień, każdy wie o co chodzi.
Team Deathmatch- tutaj Rockstar też nie wpychał żadnych bezsensownych udziwnień.
Car Jack City- raczej mało popularny tryb. Gracze dostają telefon od pana Petrovic'a i muszą kraść samochody i następnie odwozić je na umówione miejsce. Wygrywa ten który zarobi więcej kasy co jest równoważne z tym kto ukradnie więcej cacuszek.
Team Car Jack City- to samo co wyżej tylko tym razem dzielimy się na ekipy.
Mafya Work- jeden z najciekawszych trybów. Wspomniany wcześniej pan Petrovic dzwoni do nas na telefon przydzielając nam różne zadania, od zwykłego sprzątnięcia kogoś, poprzez przejmowanie furgonetek, aż po roznoszenie drugów do dealerów. Questów jest ogólnie sporo i twórcy naprawdę postarali się o różnorodność zadań. Oczywiście podczas gdy ja przejmę furgonetkę wówczas reszta graczy musi mi za wszelką cenę przeszkodzić.
Team Mafya Work- to samo co wyżej tylko gracze dzielą się na ekipy i która zbierze więcej kasy ta wygrywa. Tak prywatnie to mój ulubiony tryb.
Race- zwyczajny wyścig. Przed grą gracze wybierają czym chcą się ścigać, na jakiej trasie i ile okrążeń. Ogólnie mało zabawny tryb gdyż nie lubię wyścigów w GTA.
GTA Race- nieco inna, zabawniejsza forma wyścigu. Gracze ścigają się kilka okrążeń i po drodze znajdują różnego rodzaju zabawki, a mianowicie pistolety, karabinki SMG czy granaty i oczywiście starają się uprzykrzać sobie nawzajem wyścig.
Deal Breaker- tym razem nieco odmienny tryb. Gra się maksymalnie do 4 graczy i wszyscy są w jednej drużynie, a pan Petrovic daje nam rozkaz przerwania interesu, który właśnie odbywa się gdzieś niedaleko rafinerii. Na miejscu musimy zabić wszystkich i zebrać szmal i odwieźć go Petroviciowi, proste i genialne.
Hangmans NOOSE- tryb zbliżony do tego wyżej. Jednak tym razem pan Petrovic przybywa z Rosji do Libery City, ale na lotnisku już czeka na niego obława policyjna. My musimy dostarczyć pana Petrovic'a całego na miejsce zrzutu.
Bomb da Base II- i ostatni tryb w którym wykonujemy zadania dla Petrovic'a. Na początku musimy ukraść ciężarówkę przewożącą materiały wybuchowe, a następnie dostarczyć je na miejsce. Po tym będziemy zmuszeni do udania się do portu w celu podłożenia bomby pod statek.
Freemode- i już ostatni tryb. Jak sama nazwa wskazuje, Libery City staje się naszym placem zabaw i robimy co dusza zapragnie. Oprócz upicia się .
Gra online naprawdę dodaje wiele godzin zabawy i to jeszcze jakiej zabawy!

That special someone

GTA IV to godna reprezentantka serii. Gra nie uniknęła kilku wad, jednak liczba plusów, całkiem udany Story Mode i genialna gra online prawie całkowicie przyćmiewają minusy. Tytuł godny polecenia, a nie spodobać może się jedynie anty fanom serii, a tych raczej wiele po Ziemi nie stąpa . Mogę nawet stwierdzić że dorównuje GTA Vice City, może nawet je lekko wyprzedza.



G to grafika. D to dźwięk. I C to czas rozrywki ma się rozumieć ;).